Friday, October 21, 2005

Chiar azi am citit în presa de profil cultural un articol referitor la Paolo Coelho şi m-am gândit să scriu şi eu câteva rânduri tot despre el.

Prima carte semnnată de el care mi-a picat în mână a fost, binenţeles, "Alchimistul" care cred că a fost un absolut best-seller in România. NU a fost o carte care să mă fascineze. MI se părea un simplu roman de aventură care nu zicea parcă nimic nou. Au urmat multe altele dintre care cel mai mult m-a impresionat "Diavolul şi domnişoara Prym". Dar începeam să devin din ce ăn ce mai sceptic dandu-mi seama ca ceea ce promovează Coelho este de fapt un New Age bine mascat, care conduce la un relativism religios periculos.

Nici din punct de vedere literar nu mi se pare ceva foarte ieşit din comun Coelho. E un autor asemenea lui Dan Brown care nu impresionează prion forţă descrit sau printr-o profunzime ieşită din comun. Din punctul meu de vedere MArio Vargas Llosa este cu mult mai iscusit decât cei doi sus amintiţi. Concluzia mea finală este deci că numărul cărţilor vândute nu este deloc direct proporţional cu talentul de scriitor şi că literatura a devenit mai mult o problemă de advartising decât o artă

1 comment:

Anonymous said...

da. bine zis...dincolo de masti (apoi cine nu le are:))), m-a surprins si pe mine succesul Alchimistuluii si autorului sau...si eu zic ca e mediocru. concordez (parca as fi o aeronava imensa, retrasa din activitate) si cu parerea legata de Vargas Llosa . Am citit Matusa Julia si condeierul, acum vreo 3 ani. Absolut delicioasa...
...dane am vazut ca ai debutat in Scriptorium...m-a bucurat chiar daca nu prea cred ca are viitor...daca nu vor fi macar 5 drepti (ca in Sodoma) care sa scrie, cred ca e legitima desfintarea bloggului...eu zic sa-i mai dau timp pana la 1 decembrie...tu continua sa-l susttii...ceea ce tocmai ai postat se preteaza bine in cadrul seminarului nostru

sorinews